ΕΝΩΣΗ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
22/8/14
4/8/14
Ωράριο γραφείων συλλόγου
Κάθε
Τετάρτη 09:00 - 13:00 τα γραφεία του Συλλόγου θα είναι ανοιχτά για τα
μέλη. Μπορείτε να προσέρχεστε για τα θέματα σας. Αν δεν μπορείτε σε αυτό
το χρονικό παράθυρο επικοινωνήστε στο 2310-243271 και 2310-243272.
30/7/14
Αξιολόγηση
Τα μηνύματα που λαμβάνουμε σχετικά με την αξιολόγηση είναι ότι η διαδικασία δεν έχει εξελιχθεί σύμφωνα με τις προσδοκίες του Υπουργού καθώς σε πολλές υπηρεσίες δεν έχουν γίνει καν οι ποσοστώσεις, σε πολλές όπου έγιναν και μοιράστηκαν τα φύλλα αξιολόγησης έχουν κατατεθεί χωρίς να συμπληρωθούν στα πρωτοβάθμια σωματεία σε μεγάλα ποσοστά.
Είναι χαρακτηριστικές οι επιστολές που έχουν αποσταλεί στον Υπουργό τόσο από τους Γενικούς Διευθυντές της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου και του ΔΣ του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης που στηλιτεύουν τη θεσμοθετημένη αξιολόγηση.
Είναι χαρακτηριστικές οι επιστολές που έχουν αποσταλεί στον Υπουργό τόσο από τους Γενικούς Διευθυντές της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αιγαίου και του ΔΣ του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης που στηλιτεύουν τη θεσμοθετημένη αξιολόγηση.
Δωρεάν WiFi
Η ΕΜΔΥΔΑΣ-ΚΜ παρέχει δωρεάν σύνδεση στο διαδίκτυο μέσω Wi Fi σε όλους όσους επισκέπτονται το κτίριο της Πολεοδομίας Θεσσαλονίκης, όπου στεγάζεται.
23/7/14
ΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ
ΓΙΑ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΣΤΟ «ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ»
Εκτός από την συκοφάντηση, τις απολύσεις, τις διαθεσιμότητες, τις «αξιολογήσεις» - προγραφές, τις άδικες και τρομοκρατικές πειθαρχικές και ποινικές διώξεις με την επιβολή αργίας, οι εργαζόμενοι στο δημόσιο, έχουμε τώρα να αντιμετωπίσουμε και τους δημοσιονομικούς ελέγχους μετά την ενεργοποίηση του νόμου 3492/2006. Και ενώ μέχρι πριν λίγα χρόνια, σύμφωνα με το Ποινικό Κώδικα, ανώνυμες και ψευδεπώνυμες καταγγελίες κατέληγαν στο αρχείο, σήμερα οι αρμόδιες εισαγγελικές αρχές τις «αξιολογούν» και παραγγέλλουν ελέγχους επαναφέροντας σε ισχύ την κατοχική πρακτική της «κουκούλας».
Έτσι μετά από σωρεία ανώνυμων συκοφαντικών και υβριστικών επιστολών που έλαβαν χώρα τα δυο τελευταία χρόνια και αφορούσαν το σύνολο των δραστηριοτήτων του Δήμου Καλαμαριάς, κυρίως δε τις Δ/νσεις Τεχνικών Υπηρεσιών και Πολεοδομίας, πραγματοποιήθηκε διαχειριστικός έλεγχος την άνοιξη του 2013 στην Τεχνική Υπηρεσία που αφορούσε όλες τις δραστηριότητές της κατά την τελευταία δεκαετία.
Παραβλέποντας το γεγονός ότι οι ελεγκτές ανήκαν σε οικονομικό κλάδο και δεν ήταν γνώστες του αντικειμένου της Διαχείρισης Δημοσίων έργων και μελετών, μετά από δίμηνη παραμονή τους στον Δήμο «έλεγξαν» δεκάδες φακέλους έργων και μελετών έως και 12 έτη στο παρελθόν, παραλύοντας έτσι τη λειτουργία της Υπηρεσίας με άμεση επίπτωση στην παραγωγή έργου, γεγονός που είναι αισθητό ακόμα και σήμερα.
Και ενώ οι ίδιοι οι ελεγκτές δήλωσαν ενόρκως στις εισαγγελικές αρχές ότι, παρά το εκτεταμένο της έρευνάς, τους δεν διαπίστωσαν ποινικά αδικήματα (απάτη, δωροδοκία, υπεξαίρεση κ.λ.π. όπως ψευδώς αναφέρονταν στις ανώνυμες καταγγελίες) και επίσης από το πόρισμά τους δεν προκύπτει καμία οικονομική ζημιά για τον Δήμο, ο ΣΔΟΕ κατά την διαδικασία προκαταρκτικής εξέτασης κάλεσε συναδέλφους να δώσουν εξηγήσεις ως ύποπτοι για την τέλεση του αδικήματος της «απιστίας» που σημαίνει ότι με πράξεις τους ή παραλείψεις τους ζημίωσαν τον Δήμο για να ωφελήσουν τρίτους!!!
Παρόλο που όλες ανεξαρτήτως οι αναθέσεις μελετών και έργων που αναφέρονται στο πόρισμα των ελεγκτών έγιναν με τις νόμιμες διαδικασίες και πληρώθηκαν αφού προηγουμένως ελέγχθηκαν από τις αρμόδιες εποπτεύουσες αρχές (Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης, Διαχειριστική Αρχή για έργα ΕΣΠΑ κ.λ.π.) και τον Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Πρέπει να τονίσουμε οτι ούτε οι εργαζόμενοι στο σύνολό αλλά και ούτε τα συνδικαλιστικά όργανα ήταν ποτέ αντίθετοι σε ουσιαστικούς και τεκμηριωμένους ελέγχους νομιμότητας, όπως και στην τιμωρία όσων ευθύνονται για οποιοδήποτε αδίκημα. Ωστόσο το να βαφτίζουμε τις νόμιμες διαδικασίες «παρατυπίες», την αυθαίρετα υπολογισθείσα δημοσιονομική διόρθωση «οικονομική ζημία» και όλα αυτά «ποινικά αδικήματα», παραπέμπει σε πρακτικές περασμένων εποχών όπου ο φόβος θα είναι το κυρίαρχο συναίσθημα, η υποταγή των εργαζομένων σε έξωθεν πιέσεις κανόνας, έτσι ώστε να περάσει ο έλεγχος των υπηρεσιών σε ισχυρά οικονομικά συμφέροντα. Φυσικά, σταθερά στην μόνιμη πρακτική τους, τα μέσα ενημέρωσης έβγαλαν πρόσφατα προς τα έξω την είδηση περί δήθεν αδικημάτων «απιστίας» που διαπράχθηκαν στον Δήμο Καλαμαριάς όπως επίσης και διώξεων εναντίον αιρετών και υπαλλήλων, μεταφέροντας μια εντελώς λανθασμένη εικόνα στον πολίτη που πλήττεται καθημερινά από την πολιτική των Μνημονίων και στρέφοντάς τον στην ουσία κατά των εργαζομένων. Είμαστε σίγουροι ότι αυτή η τακτική των δημοσιονομικών ελέγχων σκοπιμότητας, θα επεκταθεί σταδιακά σε όλους τους Δήμους της χώρας και έχει ως πρωταρχικό στόχο να διαλύσει όλους τους παραγωγικούς και αναπτυξιακούς τομείς των Ο.Τ.Α (Τεχνικές Υπηρεσίες, Καθαριότητα, Οικονομικές Υπηρεσίες κ.λ.π.) με τελικό σκοπό την ιδιωτικοποίησή τους.
Σήμερα η υπόθεση έχει παραπεμφθεί σε ανακρίτρια. Θέλουμε να πιστεύουμε ότι η Δικαιοσύνη θα σταθεί στο ύψος της και θα προστατεύσει τους εργαζόμενους από αδικίες οι οποίες θα τους εξοντώσουν ηθικά, οικονομικά και βιολογικά. Εμείς καταγγέλλουμε την πρακτική με τις τις ανώνυμες καταγγελίες που προκαλούν τέτοιες επιπτώσεις εξυπηρετώντας οικονομικά και πολιτικά συμφέροντα. Οι πρακτικές αυτές εκτός από την συκοφάντηση και την ποινικοποίηση των εργαζομένων δεν κάνουν τίποτε άλλο παρά να υπονομεύουν την ομαλή λειτουργία των Υπηρεσιών του Δήμου με σοβαρές επιπτώσεις στην ποιότητα ζωής των κατοίκων.
7/7/14
24ΩΡΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ 9 ΙΟΥΛΙΟΥ 2014
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
24ΩΡΗ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ 9 ΙΟΥΛΙΟΥ 2014
Ο
Ν. 4250/2014 δεν είναι τίποτα άλλο παρά μία ακόμα επίθεση στον κόσμο
της εργασίας, Θεσπίζει σύστημα συγκριτικής αξιολόγησης με καθορισμό
ποσοστών υπαλλήλων που μπορούν να αξιολογηθούν ανά βαθμολογική κλίμακα.
Ειδικότερα με βαθμό κάτω του 6 πρέπει να αξιολογείται ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΑ
ποσοστό 15% των υπαλλήλων! Σε επιστολή του στον Υπουργό Κυριάκο
Μητσοτάκη το ΔΣ του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης επισημαίνει, με
επιστημονική τεκμηρίωση, την πλήρη αντίφαση του συγκεκριμένου
νομοσχεδίου με την επίσης επιδιωκόμενη και θεσμοθετημένη από το 2004
Διοίκηση με Στόχους κάτι που καταδεικνύει το παράλογο του νόμου.
Οδηγεί δε σε
- Χειραγώγηση και τρομοκράτηση με σκοπό την πλήρη υποταγή των εργαζομένων στην υπηρεσιακή και πολιτική ιεραρχία
- Ιδεολογική αναπαραγωγή της υπεροχής του ατομικού απέναντι στο συλλογικό
- Περαιτέρω ασφυκτικό έλεγχο στην ανάδειξη στελεχών σε συνέχεια του υφισταμένου σήμερα πλαισίου (Π.Δ. 318/1992, Δημοσιοϋπαλληλικός κώδικας, Πειθαρχικό δίκαιο, Μισθολόγιο – Βαθμολόγιο). Είναι χαρακτηριστικό ότι για τους κάθε βαθμίδας Προϊσταμένους το ποσοστό των «αρίστων» είναι αυξημένο.
- Δημιουργία δεξαμενής προς απόλυση μέσω της κατηγορίας του 15%.
- Αλλαγή των εργασιακών σχέσεων στο δημόσιο με ταχύτατη προώθηση ελαστικών μορφών απασχόλησης.
- Τιμωρητική αντιμετώπιση των ενσυνείδητων υπαλλήλων που αρνούνται να εκτελέσουν εμφανώς αυθαίρετες και παράνομες εντολές πολιτικών και υπηρεσιακών Προϊσταμένων.
- Υλοποίηση των επιλογών κυβέρνησης - Ε.Ε. – Ε.Κ.Τ. – Δ.Ν.Τ. για μια κρατική διοίκηση (σε κεντρικό και τοπικό επίπεδο) ανελαστικό όργανο στην υπηρεσία της οικονομικής ολιγαρχίας.
Στα
ζητήματα λειτουργίας – αποδοτικότητας των δημοσίων υπηρεσιών, είναι
απολύτως σίγουρο ότι ο νόμος αυτός θα οδηγήσει σε ακόμα περισσότερη
αποσύνθεση, ανθρωποφαγία, κατάλυση της συλλογικής προσπάθειας, συνολική
απομάκρυνση από τη λογική της εξυπηρέτησης του δημοσίου συμφέροντος.
Σας καλούμε
να ΣΥΜΕΤΕΧΕΤΕ στην απεργία της ΑΔΕΔΥ και παράλληλα
να ΜΗΝ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΤΕ στη διαδικασία της αξιολόγησης,
να ΜΗΝ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕΤΕ και να ΜΗΝ ΚΑΤΑΘΕΣΕΤΕ τα ατομικά φύλλα αξιολόγησης,
αλλά να τα παραδώσετε στο συνδικαλιστικό σας φορέα.
Διεκδικούμε:
- Να καταργηθεί ο Ν. 4250/2014 της ψευδεπίγραφης αξιολόγησης
- Να μην εφαρμοστεί στην πράξη η ποσόστωση που επιβάλλει ο Ν. 4250/2014.
- Να μην συμπράξουν οι Προϊστάμενοι στην υλοποίηση του νόμου και στη βαθμολογία με ποσόστωση.
Καλούμε τους Μηχανικούς στη συγκέντρωση στο άγαλμα του Βενιζέλου στις 10:30
για το Δ.Σ.
Η Γεν. Γραμματέας
Κική Αραβίδου
|
Ο Πρόεδρος
ιωάννης τσιωνᾶς
|
13/5/14
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΗ ΔΙΩΞΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΠΟΛΥΓΥΡΟΥ
Τα παραδείγματα ατελείωτα:
Κάνεις τη δουλειά σου;Είσαι υπόλογος!
Ο Δήμαρχος Πολυγύρου κάλεσε σε απολογία μηχανικό για πειθαρχικό παράπτωμα με βάση το “αμφιλεγόμενο” πειθαρχικό δίκαιο του Ν.4057/12. Η κατηγορία αφορά την αποστολή εκθέσεων απόψεων-εισηγήσεις, που είχαν ζητηθεί από την αρμόδια επιτροπή εξέτασης ενστάσεων (ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α.) σχετικά με αυθαίρετη κατασκευή! Η διαδικασία αυτή είχε επανειλημμένα ακολουθηθεί στο παρελθόν, ήταν σε γνώση της υπηρεσίας και μάλιστα με την έγγραφη άδεια του προϊσταμένου, αφού σύμφωνα με αριθμό εγγράφων του: “οι υπάλληλοι που θα παρίστανται στις συνεδριάσεις μπορούν να καταθέτουν γραπτές εκθέσεις με αποκλειστικά δική τους ευθύνη ενώ τα έγγραφά τους δεν θα συντάσσονται κατά τη μορφή δημοσίου εγγράφου”. Οι υπάλληλοι ακολούθησαν την οδηγία, παρόλο που προκύπτει θέμα ως προς το με ποιόν άλλο τρόπο θα μπορούσαν οι υπάλληλοι να καταθέσουν τις απόψεις τους αφού φυσικά δεν είναι ιδιώτες.
Τις εκθέσεις απόψεων-εισηγήσεις αυτές, το ΣΥ.ΠΟ.Θ.Α. Π.Ε.Χ. τις λάμβανε υπόψη κατά την εκδίκαση των ενστάσεων αν και η Υπηρεσία Δόμησης σε έγγραφο άρνησης χορήγησης των εγγράφων αυτών προς πολίτη, τις περιγράφει ως μη δημόσια-διοικητικά έγγραφα και για το λόγο αυτό δεν χορηγεί αντίγραφά τους.
Υπάρχει βέβαια και το οξύμωρο, καθώς στην κλήση σε απολογία της συναδέλφου μηχανικού, αναφέρεται ότι η υπηρεσία αρνήθηκε τη χορήγηση των αντιγράφων τους διότι δεν γνώριζε την ύπαρξη τους! Επιπλέον, ενώ όλα αυτά είναι σε γνώση της υπηρεσίας από τον Αύγουστο του 2013, η πειθαρχική διαδικασία κινήθηκε 9 μήνες αργότερα.
Άλλωστε και ο Διευθυντής της Δ/νσης Πολεοδομίας Δήμου Πολυγύρου και πειθαρχικός προϊστάμενος της υπαλλήλου με έγγραφο του, διευκρινίζει ότι η συγκεκριμένη υπάλληλος ενήργησε ως όφειλε σύμφωνα με τον Ν.2690/99 “Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας” συντάσσοντας και καταθέτοντας στο ΣΥ.ΠΟ.ΘΑ. τα δύο (2) έγγραφά της .
Αδυνατούμε λοιπόν να κατανοήσουμε τη συγκεκριμένη κλήση σε απολογία και δυστυχώς επιβεβαιώνονται οι φόβοι μας ότι αντί να εντοπιστούν οι πραγματικοί επίορκοι καταδιώκονται υπάλληλοι που προσπαθούν να κάνουν ευσυνείδητα τη δουλειά τους.
για το Δ.Σ.
Η Γεν. Γραμματέας
Κική Αραβίδου
|
Ο Πρόεδρος
ιωάννης τσιωνᾶς
|
12/5/14
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΑΣΒΕ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Το παράλογο της Υ.Α.Σ.Β.Ε. !
Με τις διατάξεις τον Ν. 4199/2013 η Υπηρεσία Αποκατάστασης Σεισμοπλήκτων Βορείου Ελλάδας (Υ.Α.Σ.Β.Ε.), μια υπηρεσία με τεράστιο έργο στην αποκατάσταση ζημιών από φυσικές καταστροφές και κυρίως σεισμόπληκτων και πλημμυροπαθών, υπάγεται διοικητικά στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης, λειτουργεί σε επίπεδο διεύθυνσης και ταυτόχρονα εξακολουθεί να ασκεί τις αρμοδιότητες για αποκατάσταση πληγέντων του Υπουργείου ΥΠΟ.ΜΕ.ΔΙ. (Ν.867/79). Το προσωπικό της, αλλά και το προσωπικό από όλες τις αντίστοιχες υπηρεσίες της υπόλοιπης Ελλάδας τέθηκε σε διαθεσιμότητα για οχτώ (!) μήνες από 31-10-2013 ενώ μπορούσαν να είχαν μεταφερθεί άμεσα. Στο διάστημα αυτό συνέβησαν οι πλημμύρες στη Ρόδο και οι σεισμοί στην Κεφαλλονιά, οπότε και ανακλήθηκαν εσπευσμένα από την (παράλογη) διαθεσιμότητα μηχανικοί των τοπικών υπηρεσιών αποκατάστασης σεισμοπλήκτων
Σήμερα, οι υπηρεσίες αυτές επαναλειτουργούν μετά την μεταφορά τους. Τα τραγελαφικά όμως δεν έχουν τελειώσει. Οι υπάλληλοι που μεταφέρθηκαν αμείβονται με το μισθό του νεοεισερχόμενου, αφού καταργήθηκαν οι προσωπικές διαφορές που είχαν σαν υπάλληλοι της πρώην ΥΑΣΒΕ, χωρίς όμως ταυτόχρονα να αναγνωρίζεται το σύνολο της προϋπηρεσίας για τους νεοεισερχόμενους όπως ορίζεται στο Ν.4024/11 του ενιαίου μισθολογίου/βαθμολογίου. Παρόλο που με το αρ. 51 του Ν. 3905/10 ορίζει ότι ο Γενικός Γραμματέας της Αποκεντρωμένης Διοίκησης ορίζει προϊσταμένους των οικείων οργανικών μονάδων υπαλλήλους που ασκούσαν αντίστοιχα καθήκοντα την 31.12.2010, οι προϊστάμενοι τμημάτων και διεύθυνσης, τοποθετήθηκαν σαν αναπληρωτές των εαυτών τους, παρά το γεγονός ότι είχαν ήδη κριθεί από υπηρεσιακά συμβούλια. Ούτε απουσιάζουν, ούτε κωλύονται, όπως επικαλείται η απόφαση ορισμού τους ως αναπληρωτές. Δυστυχώς, πρόκειται για ακόμα ένα παραλογισμό του “εκσυγχρονισμού” της δημόσιας διοίκησης.
για το Δ.Σ.
Η Γεν. Γραμματέας
Κική Αραβίδου
|
Ο Πρόεδρος
ιωάννης τσιωνᾶς
|
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΑΡΝΗΣΗ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΓΟΝΙΚΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Όταν οι νόμοι είναι κενό γράμμα!
Νέα μητέρα,αρχιτέκτονας μηχανικός υπάλληλος του Δήμου Αριστοτέλη της Π.Ε. Χαλκιδικής έχει επανειλημμένως αιτηθεί γονική άδεια άνευ αποδοχών για ανατροφή παιδιού, η οποία σύμφωνα με τον Ν. 3584/2007 χορηγείται υποχρεωτικά και μάλιστα χωρίς τη γνώμη υπηρεσιακού συμβουλίου όταν πρόκειται για ανατροφή παιδιού έως έξι (6) ετών. Ωστόσο παρόλο που ο Δήμαρχος γνωρίζει και αποδέχεται ότι πληρούνται οι προϋποθέσεις του νόμου, σε τέσσερις (4) διαδοχικές αιτήσεις της υπαλλήλου η απάντηση ήταν είτε αρνητική είτε σιωπηρή απόρριψη! Η αιτιολογία είναι ότι η άδεια δεν είναι δυνατόν να χορηγηθεί λόγω υπηρεσιακών αναγκών. Ωστόσο το γεγονός αυτό είναι ανεξάρτητο με την εκ του νόμου υποχρέωση χορήγησης της άδειας. Άλλωστε το πρόβλημα της υποστελέχωσης των υπηρεσιών είναι γενικότερο μετά τις διαθεσιμότητες, απολύσεις, εφεδρείες, την πληθώρα των συνταξιοδοτήσεων αλλά και το πάγωμα των προσλήψεων, που λαμβάνουν χώρα τα τελευταία χρόνια στις δημόσιες υπηρεσίες.
Πέρα από το αυτονόητο της προστασίας του γάμου, της παιδικής ηλικίας και της οικογένειας, που είναι και ο σκοπός του νομοθέτη, αναδύεται ένα πολύ σοβαρό ζήτημα που έχει να κάνει με την νομική αλλά και ηθική υποχρέωση των πάσης φύσης αιρετών και γενικότερα του πολιτικού προσωπικού της χώρας ως προς τον σεβασμό των νόμων και της εφαρμογής τους με τις αποφάσεις που λαμβάνουν.
Ειδικότερα, για το συγκεκριμένο θέμα ο συνήγορος του πολίτη έχει αποστείλει έγγραφο στις 21-2-2014 προς το Δήμαρχο προκειμένου να χορηγήσει την άδεια που όμως δεν φαίνεται να το έλαβε κανείς υπόψη, καθώς μέχρι και σήμερα ο νόμος δεν έχει εφαρμοστεί και δεν έχει χορηγηθεί η προβλεπόμενη άδεια άνευ αποδοχών στην υπάλληλο και νέα μητέρα. Αποτελεί υποχρέωση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας-Θράκης να ελέγξει τον Δήμαρχο καθώς είναι ενήμερη.
για το Δ.Σ.
Η Γεν. Γραμματέας
Κική Αραβίδου
|
Ο Πρόεδρος
ιωάννης τσιωνᾶς
|
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ο πιο κακός ο μαθητής...
Στο άρθρο 20 του Ν.4250/2014 “Ανώτατα ποσοστά ανά κλίμακα βαθμολόγησης”. καθορίζονται τα ποσοστά των υπαλλήλων σε τρεις κλίμακες βαθμών δηλαδή το ανώτατο ποσοστό των άριστων (έως και 25% των υπαλλήλων με βαθμό 9 έως 10), το ανώτατο ποσοστό των μετρίων (έως και 60% με βαθμό 7 έως 8) και σύμφωνα με τους κανόνες ορθής νομοθέτησης (;) το υποχρεωτικό (!) ΕΛΑΧΙΣΤΟ ποσοστό (15%) για τους ανεπαρκείς (βαθμός 1 έως 6). Μάλιστα “όπου κατά τη βαθμολόγηση δεν εξαντληθεί το ανώτατο επιτρεπόμενο κατά κλίμακα ποσοστό, το υπολειπόμενο μέρος που δεν χρησιμοποιήθηκε, προσαυξάνει το ποσοστό της αμέσως κατώτερης κλίμακας βαθμολόγησης”
Προφανώς,δε διανοήθηκε ο νομοθέτης ότι μπορεί να υπάρχει υπηρεσία με υπαλλήλους που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της εργασίας τους. Αναρωτιόμαστε ποιο επιστημονικό μοντέλο αξιολόγησης έλαβε υπόψη, ώστε να υποχρεώνει την ύπαρξη 15% ανεπαρκών σε ΚΑΘΕ υπηρεσία.
15% υποχρεωτικά ανεπαρκείς υπάλληλοι, με μειωμένες αποδοχές καθώς η πρόθεση είναι η διαφορά του μισθού να δίνεται στους άριστους, αυξάνοντας τις προσωπικές αντιπαλότητες, την ευνοιοκρατία και απαξιώνοντας την συνεργασία και την ομαδικότητα.
15% υποχρεωτικά ανεπαρκείς υπάλληλοι υποψήφιοι για διαθεσιμότητα και απόλυση.
15% υποχρεωτικά ανεπαρκείς υπάλληλοι αξιολογημένοι από ΕΝΑΝ αξιολογητή, αντί για τους δύο του παρελθόντος, που υποθέτουμε ότι θεωρείται παντογνώστης, καλοπροαίρετος και αντικειμενικός .
Ταυτόχρονα, καμία πρόνοια δε λαμβάνεται για την αντικειμενική αξιολόγηση της εργασίας των υπαλλήλων με καθορισμό καθηκοντολογίων, με καταμέτρηση των απαιτήσεων κάθε εργασίας για να αποφευχθεί να αξιολογούνται για την αποτελεσματικότητα υπάλληλοι με διαφορετικό φόρτο και ευθύνες εργασίας, καμία οριζόντια αξιολόγηση, καμία εξωτερική αξιολόγηση από τους πολίτες, καμία έμφαση στην ομαδική εργασία με αξιολόγηση ομάδων. Γενικά καμία ενθάρρυνση για βελτίωση, αλλά μόνο τιμωρίες για ανεπάρκεια.
Από την άλλη μεριά, με την εφαρμογή του Ν. 3839/2010 έγινε για πρώτη φορά το 2013 και το 2014, η διαδικασία επιλογής προϊσταμένων με την εκτενή χρήση και αντικειμενικών κριτηρίων, όπως τα πτυχία και η κατάρτιση. Εξακολουθεί βέβαια να υφίσταται ένας μεγάλος αριθμός προϊσταμένων που έχουν τοποθετηθεί άμεσα με επιλογή των πολιτικών τους προϊστάμενων Αν και όσοι επελέγησαν ως προϊστάμενοι με τη διαδικασία της αξιολόγησης των αντικειμενικών κριτηρίων, δεν έχουν κριθεί ακόμα για την απόδοση τους σε αυτό το ρόλο, ο Υπουργός Εσωτερικών και Διοικητικής Μεταρρύθμισης έχει ήδη αποφασίσει και διατυμπανίσει ότι το σύστημα έχει αποτύχει (!) και αποκαλεί “πτυχιολαγνεία” την αξιολόγηση προσόντων που δεν είχαν αξιολογηθεί ΠΟΤΕ πριν. Έτσι εξαγγέλλει την επαναφορά της συνέντευξης που σε συνδυασμό με (αδιάβλητες;) εξετάσεις θα επιτρέψουν σε ειδικούς (!) να αξιολογήσουν αντικειμενικά (;) την ικανότητα των υπαλλήλων να αντεπεξέλθουν σε θέσεις ευθύνης.
Παρόλο που δεν ενεργοποιήθηκαν ποτέ νόμοι που αφορούν στόχους και δείκτες για την αποδοτικότητα και την παραγωγικότητα του δημοσίου, υπάρχουν ειδικοί που γνωρίζουν ποιος είναι καταλληλότερος ως προϊστάμενος για να πετύχει κάτι που δεν είναι ακόμη ορισμένο .
Δυστυχώς και τα δύο παραπάνω παραδείγματα, παρόλο που παρουσιάζονται ως “μεταρρυθμίσεις” και “εκσυγχρονισμός” του δημοσίου, επιτείνουν τα κακώς κείμενα της υπάρχουσας κατάστασης και αντί να προωθήσουν την ανεξάρτητη και ανεπηρέαστη λειτουργία των υπηρεσιών, οδηγούν τελικά στην απόλυτη εξάρτηση και τον απόλυτο έλεγχο των υπαλλήλων αλλά και των προϊσταμένων από τους πολιτικούς τους προϊστάμενους.
για το Δ.Σ.
Η Γεν. Γραμματέας
Κική Αραβίδου
|
Ο Πρόεδρος
ιωάννης τσιωνᾶς
|
Εγγραφή σε:
Σχόλια (Atom)