http://www.emdydas.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=2381:2018-10-04-11-07-27&catid=1:news-po-emdydas&Itemid=23
Π.Ο.
Ε.Μ.Δ.Υ.Δ.Α.Σ.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΕΝΩΣΕΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ ΣΧΟΛΩΝ
|
Μαυρομματαίων 17, 104 34
ΑΘΗΝΑ
Αθήνα, 4/10/2018
Αρ. Πρωτ. : 7522
Προς : Α' βάθμιες Ενώσεις.
Θέμα : Σχετικά με την ανάθεση παράλληλων
καθηκόντων
Συνάδελφοι
Με το παρόν έγγραφο σας κοινοποιούμε την
με Αριθμ. Πρωτ.: ΔΙΔΑΔ/Φ.64/198/ 31973 28/9/2018 απάντηση του
Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης στο με Αριθ. Πρωτ. 7494/10.9.2018 έγγραφο μας. Σύμφωνα με την
απάντηση του Υπουργείου που απευθύνεται στο Υπουργείο Πολιτισμού &
Αθλητισμού:
“Με
την παρ. 2 του άρθρου 30 του Υ.Κ. επιτρέπεται η ανάθεση καθηκόντων, εφόσον συντρέχουν
σωρευτικά οι εξής προϋποθέσεις: α) η επιτακτική υπηρεσιακή ανάγκη, δηλαδή
ανεπίδεκτη αναβολής λόγω του επείγοντος χαρακτήρα της και β) η αδυναμία κάλυψής
της με άλλο τρόπο, δηλαδή η ανυπαρξία ή πρόσκαιρη αδυναμία αρμόδιου υπαλλήλου
για να αντιμετωπιστεί η ανάγκη. Η παρ. 3 του άρθρου 30 του Υ.Κ. θέτει απαράβατα όρια διάρκειας της
ανάθεσης. Η ανάθεση δεν
επιτρέπεται να αποτελέσει καταστρατήγηση των διατάξεων για άλλες υπηρεσιακές
μεταβολές (λχ μετάταξη). Γι’ αυτόν τον λόγο, εκτός της υποχρέωσης η απόφαση των
προϊσταμένων να είναι «αιτιολογημένη», η παρ. 3 προβλέπει τη δυνατότητα στο
αρμόδιο όργανο για ανάθεση «έως δύο (2) μήνες», υπό την έννοια εντός του ίδιου
έτους. Η διάρκεια των δύο μηνών θα πρέπει να υπολογίζεται αθροιστικά και
όχι κάθε φορά δύο μήνες. Αλλιώς, η εξαίρεση των παρ. 2-3 θα ανατρέπει τον κανόνα
της παρ. 1. Πέρα από δύο μήνες και «έως έξι (6) μήνες ακόμη», απαιτείται να
προηγηθεί «αιτιολογημένη» γνώμη του αρμόδιου Υπηρεσιακού Συμβουλίου. Η πρόσθετη διάρκεια των έξι μηνών θα πρέπει να υπολογίζεται όπως
των δύο μηνών (Βλ. Α. Τάχος – Ι. Συμεωνίδης «Ερμηνεία Υπαλληλικού Κώδικα», Εκδόσεις
Σάκκουλα Αθήνα – Θεσσαλονίκη 2007, Γ’ Έκδοση, σελ. 357).
Όπως
είναι προφανές, με τις ανωτέρω διατάξεις προστατεύεται ο υπάλληλος από την κατ’
επανάληψη ανάθεση σ’ αυτόν παράλληλων καθηκόντων διαφορετικού κλάδου ή
ειδικότητας. Άλλωστε η ανάθεση παράλληλων καθηκόντων αποτελεί εξαιρετικό μέτρο
προσωρινής θεραπείας των υπηρεσιακών αναγκών, οι οποίες δέον όπως καλύπτονται
με άλλες διοικητικές διαδικασίες. Δυνάμει των ανωτέρω, κατά την άποψη της Υπηρεσίας μας, οι
διατάξεις του άρθρου 30 του Υ.Κ. δε συνιστούν τη νομιμοποιητική βάση για την
άσκηση παράλληλων καθηκόντων σε διαφορετικές οργανικές μονάδες του ίδιου φορέα.”
Το
Υπουργείο Πολιτισμού ως το μόνο αρμόδιο να εκτιμήσει τις υπηρεσιακές του
ανάγκες, παρακαλείται να μεριμνήσει για την στελέχωση των υπηρεσιών του με πάγιο τρόπο έτσι ώστε κατά
το δυνατόν να αποφεύγεται για τους λόγους που ήδη αναφέρθηκαν η εφαρμογή αυτής
της διοικητικής πρακτικής ιδίως σε περιπτώσεις που οι οργανικές μονάδες που
καλείται να προσφέρει τις υπηρεσίες του ο υπάλληλος βρίσκονται σε μεγάλες
αποστάσεις μεταξύ τους.”
Το έγγραφο αυτό δικαιώνει τη θέση μας και ανοίγει δρόμο,
ώστε με παρεμβάσεις μας να προστατευθούν οι συνάδελφοι μας, που λόγω της τεράστιας
υποστελέχωσης των Δημόσιων Τεχνικών Υπηρεσιών, κινδυνεύουν ή και γίνονται
λάστιχο για να υπηρετήσουν πολλαπλές αναθέσεις καθηκόντων κατόπιν εντολών των
πολιτικών τους προϊσταμένων. Μόνη λύση οι προσλήψεις προσωπικού με μόνιμες και
σταθερές σχέσεις εργασίας.